Carbage Run 2014

Met Alex van der Geer en Jorit van Dijk
maandag 10 februari om 7:00 - zaterdag 15 februari om 0:00.uur
Route : vanaf Hardenberg naar Friedrichshafen Duitsland,
dan naar Innsbruck Oostenrijk, Val Gardena Italië,
Villach Oostenrijk, finish Kirchberg Oostenrijk 14 februari.
De 15e rijden we weer terug naar Nederland
2500 km heen en 750 km terug...



SBS6 Hart van Nederland
Het slachtoffer.... De Ami 8 uit 1972
Werken aan het stuurhuis... Geen idee hoeveel werk het is maar
tot nu toe gaat t lekker!
Visa 652cc blok met Nieuwe elektronische ontsteking gemonteerd,
nieuwe lagers rondom, laswerk bodem, stuuras vervangen, stoelen vervangen,
winterbanden, nieuwe schokbrekers, lampen in de grill en op de bumper,
dakdrager, grote lampen op t dak, nieuw krikpunt gelast rechts voor....
  Zojuist een testrit gemaakt met de Ami 8.... Wat een verschil!! Sturen gaat super
soepel, de stoelen zitten geweldig en ik ben er helemaal blij van geworden!!
De laatste finishing touches, het wagentje is gewassen en bestickerd.
Morgenavond zullen de spullen die meemoeten een plekje krijgen en ...
dan zijn wij er klaar voor!
Onze 'werkplek' voor de komende week. De upgrades ,
van links naar rechts zijn : Amstel bier pookknop periode correcte
schakelaars voor alle extra verlichting, geavanceerd audio systeem
met speakers in en op de auto, navigatie, genoeg aansluitingen om
5 apparaten tegelijk van stroom te voorzien
en een bakkie natuurlijk
a look at the front.... a look at the back...
klaar voor de start.... km 46404... nog één nachtje slapen...

Filmpje 01 - Filmpje 02 - Filmpje 03 - Filmpje 04

Filmpje 05 - Filmpje 06 - Filmpje 07 - Filmpje 08

Maandag 10 februari

De start in Friedrichshafen... Goed geslapen alleen volgens Jorit
lag ik vannacht nog steeds te "rijden" doordat ik broem broem geluidjes
aan het maken was......:-)

Filmpje 09 - Filmpje 10 - Filmpje 11 - Filmpje 12


Vandaag vanaf Hardenberg vertrokken. Zo rond een uurtje of kwart voor tien
De opdrachten voor de dag waren: foto's maken van;
het sportcomplex van een duitse voetbalclub die de meeste wedstrijden
achter elkaar ongeslagen was...Het plaatsnaam bord van de geboorteplaats van
een formule 1 coureur wiens vader f1 kampioen is geweest..
.Het plaatsnaam bord van de geboorteplaats van de oprichter van het automerk

welk een model in de markt heeft gebracht dat is vernoemd naar de plaats waar
een beroemde amerikaans zanger is neergestort met zijn vliegtuig in de
oceaan. Om 19:20 zijn we uiteindelijk aangekomen in de
zeppelin hangar in Friedrichshafen. 6 van de 9 punten behaald...tja...
We weten echt niets over voetbal!
Nu heerlijk in onze eigen bedjes in het hotel!

Dinsdag 11 februari

We zijn in Innsbruck. Vandaag iets minder dan 300 km gereden
maar dan wel met hele steile stukken! Sommige stukken moesten echt in
de eerste versnelling genomen worden (waaronder een stuk van
iets meer dan 45 minuten!) Helaas blijkt de gps tracker niet team 5
te zijn maar team 4! Nu dus wel te volgen...
Video's uploaden wil nog niet echt lukken maar er wordt aan gewerkt!
Meer volgt. Nu even wat eten en dan weer lekker slapen...

Filmpje 1e vette klim..11 februari 2014.



Filmpje The rise off the 2CV...


de klim van vandaag... helaas was er 1 pas afgesloten ivm met lawinegevaar
maar deze kunnen ze niet meer van ons afpakken!!! wat een top dag!

Filmpje 12 februari 2014


Vandaag aangekomen in Val Gardena Italië.
De rit vandaag ging over een lengte van ongeveer 370 km.
Eerste klim ging over de Gerlos pas. Toffe klim die goed te doen was. 
De tweede flinke klim was over een hoge weg langs weg nr 100.
Doordat we rijden met een uitgeschreven route heb ik dus vaak geen enkel
idee waar we zijn.... enkel dat het een afslag op weg nr 100 was die
uiteindelijk weer op dezelfde weg uit kwam.........

De Ami houdt zich goed tijdens de eerste paar klim partijen.
We hebben echter wel wat problemen met de afstelling.
Het lijkt alsof de luchtschroef niet goed staat. meerdere standen geprobeerd
en zelfs het luchtfilter iets losgetrokken... niets lijkt echt te helpen.
De Ami stottert op een bepaald toerental en lijkt dan helemaal niet meer
op toeren te willen komen. Rond de 50 in z'n 3 en rond de 70 in z'n 4.
Wat wel iets scheelt is niet achter de iets langzamer klimmende 2cv blijven hangen
en proberen zo goed mogelijk in de toeren te blijven..
Morgen even een test met de originele ontsteking (als deze nog werkt)...
als dat het is dan is de elektronische ontsteking iets verschoven namelijk.
De laatste klim naar Val Gardena was echt een ramp (qua pruttelen)...
maar we zijn er! - met Jorrit van Dijk en Rob Buijs.

13 februari 2014  

Vandaag een compeet andere route gereden dan
dat ze hadden uitgestippeld. Het werd een rondje dolomieten.
Begonnen met een flinke klim vanuit Val Gardena dwars tussen de
sneeuwmuren door! Echt zo ongelooflijk tof!!!



filmpje door de sneeuwmuren


Helaas was het verder niet zo spannend totdat we een andere pas
op konden waar we door het schemer donker door de sneeuw reden.
Om 20:30 aangekomen in Villach. Geen punten.
Doen ook niet ons best hoor...we vinden de opdrachten wat flauw...
Misschien kunnen we de prijs voor de meest orginele auto winnen.
Daar mocht vandaag op gestemd worden.

filmpje het is tof hier

14 februari 2014 - 2124 km verder... Gisteravond laat terug, wel mooie plaatjes geschoten langs de ss52

Gefinished in Kirchberg. 19 uitvallers maar de Ami niet!
In de laatste rit zat een klim van 23%!!! Geen probleem voor de Ami.
De 2cv kwam echter niet omhoog en is door een andere
carbagerunner omhoog getrokken... Een audi A8 4,2 quattro met 300 pk.
60km p uur hingen ze erachter!!!!


Been there, done that! Top gedaan, mannen!

Wij hebben de 3e plaats gehaald met de orginaliteitsprijs.
De 2cv was eerste!

15 februari 2014  

Gisteren avond laat in Amersfoort en Hilversum aangekomen.
Na het overwinningsfeestje van Rob Buijs en Peter met de taxi naar het
hotel gegaan en rond een uurtje of 9 de volgende dag konden we gaan rijden.
Sinds de reparatie aan de carburateur is het brandstof verbruik van de
Ami vele malen beter geworden.
De gehele terug reis hebben we gemiddeld 1:16,5 gereden.
Totaal aantal km gereden: 3404 km

Totaal brandstof:
1e deel van de reis 1:10 +/- 2000 km = 200 liter
2e deel van de reis 1:16,5 +/- 1404 km = 85 liter
Totaal olie: minder dan 0,5 liter
Totaal ruitenwisser vloeistof: 0,5 liter
Aantal reparaties: 2
1 tie-rib voor de choke klep
1 zekering 15A


Totale hoeveelheid lol: ONMETELIJK!!!!

De tofste momenten waren:
de ijs/sneeuw baan rond racen en iedereen inhalen.
Rijden over de hoge passen door de sneeuw.


Grote dank aan jullie ondersteuning zowel mentaal als in de sponsoring.
Wij gaan alles even op een rijtje zetten en zullen jullie dan op de hoogte
brengen van de eindstand qua sponsoring.

De allergrootste dank gaan natuurlijk uit naar de CITROËN AMI 8!!!!!

Wat een top auto!