Carbage Run 2014 Met Alex van der Geer en Jorit van Dijk maandag 10 februari om 7:00 - zaterdag 15 februari om 0:00.uur Route : vanaf Hardenberg naar Friedrichshafen Duitsland, dan naar Innsbruck Oostenrijk, Val Gardena Italië, Villach Oostenrijk, finish Kirchberg Oostenrijk 14 februari. De 15e rijden we weer terug naar Nederland 2500 km heen en 750 km terug... SBS6 Hart van Nederland |
|
Het slachtoffer.... | De Ami 8 uit 1972 |
Werken
aan het stuurhuis... Geen idee hoeveel werk het is maar tot nu toe gaat t lekker! |
Visa
652cc blok met Nieuwe elektronische ontsteking
gemonteerd, nieuwe lagers rondom, laswerk bodem, stuuras vervangen, stoelen vervangen, winterbanden, nieuwe schokbrekers, lampen in de grill en op de bumper, dakdrager, grote lampen op t dak, nieuw krikpunt gelast rechts voor.... |
Zojuist
een testrit gemaakt met de Ami 8.... Wat een verschil!!
Sturen gaat super soepel, de stoelen zitten geweldig en ik ben er helemaal blij van geworden!! |
|
De
laatste finishing touches, het wagentje is gewassen en
bestickerd. Morgenavond zullen de spullen die meemoeten een plekje krijgen en ... dan zijn wij er klaar voor! |
Onze
'werkplek' voor de komende week. De upgrades , van links naar rechts zijn : Amstel bier pookknop periode correcte schakelaars voor alle extra verlichting, geavanceerd audio systeem met speakers in en op de auto, navigatie, genoeg aansluitingen om 5 apparaten tegelijk van stroom te voorzien en een bakkie natuurlijk |
a look at the front.... | a look at the back... |
klaar voor de start.... km 46404... | nog één nachtje slapen... |
Filmpje 01 - Filmpje 02 - Filmpje 03 - Filmpje 04 |
Filmpje 05 - Filmpje 06 - Filmpje 07 - Filmpje 08 |
Maandag 10 februari De start in Friedrichshafen... Goed geslapen alleen volgens Jorit lag ik vannacht nog steeds te "rijden" doordat ik broem broem geluidjes aan het maken was......:-) |
|
Vandaag vanaf Hardenberg vertrokken. Zo rond een uurtje of kwart voor tien De opdrachten voor de dag waren: foto's maken van; het sportcomplex van een duitse voetbalclub die de meeste wedstrijden achter elkaar ongeslagen was...Het plaatsnaam bord van de geboorteplaats van een formule 1 coureur wiens vader f1 kampioen is geweest.. .Het plaatsnaam bord van de geboorteplaats van de oprichter van het automerk |
welk een model in de markt heeft gebracht dat is vernoemd naar de plaats waar een beroemde amerikaans zanger is neergestort met zijn vliegtuig in de oceaan. Om 19:20 zijn we uiteindelijk aangekomen in de zeppelin hangar in Friedrichshafen. 6 van de 9 punten behaald...tja... We weten echt niets over voetbal! Nu heerlijk in onze eigen bedjes in het hotel! |
Dinsdag 11 februari We zijn in Innsbruck. Vandaag iets minder dan 300 km gereden maar dan wel met hele steile stukken! Sommige stukken moesten echt in de eerste versnelling genomen worden (waaronder een stuk van iets meer dan 45 minuten!) Helaas blijkt de gps tracker niet team 5 te zijn maar team 4! Nu dus wel te volgen... Video's uploaden wil nog niet echt lukken maar er wordt aan gewerkt! Meer volgt. Nu even wat eten en dan weer lekker slapen... Filmpje 1e vette klim..11 februari 2014. |
|
de klim van vandaag...
helaas was er 1 pas afgesloten ivm met lawinegevaar |
|
Vandaag aangekomen in Val Gardena Italië. De rit vandaag ging over een lengte van ongeveer 370 km. Eerste klim ging over de Gerlos pas. Toffe klim die goed te doen was. De tweede flinke klim was over een hoge weg langs weg nr 100. Doordat we rijden met een uitgeschreven route heb ik dus vaak geen enkel idee waar we zijn.... enkel dat het een afslag op weg nr 100 was die uiteindelijk weer op dezelfde weg uit kwam......... |
De Ami houdt zich goed tijdens de eerste paar klim partijen. We hebben echter wel wat problemen met de afstelling. Het lijkt alsof de luchtschroef niet goed staat. meerdere standen geprobeerd en zelfs het luchtfilter iets losgetrokken... niets lijkt echt te helpen. De Ami stottert op een bepaald toerental en lijkt dan helemaal niet meer op toeren te willen komen. Rond de 50 in z'n 3 en rond de 70 in z'n 4. Wat wel iets scheelt is niet achter de iets langzamer klimmende 2cv blijven hangen en proberen zo goed mogelijk in de toeren te blijven.. Morgen even een test met de originele ontsteking (als deze nog werkt)... als dat het is dan is de elektronische ontsteking iets verschoven namelijk. De laatste klim naar Val Gardena was echt een ramp (qua pruttelen)... maar we zijn er! - met Jorrit van Dijk en Rob Buijs. |
13 februari 2014 | |
Vandaag een compeet andere route gereden dan dat ze hadden uitgestippeld. Het werd een rondje dolomieten. Begonnen met een flinke klim vanuit Val Gardena dwars tussen de sneeuwmuren door! Echt zo ongelooflijk tof!!! filmpje door de sneeuwmuren |
Helaas was het verder niet zo spannend totdat we een andere pas op konden waar we door het schemer donker door de sneeuw reden. Om 20:30 aangekomen in Villach. Geen punten. Doen ook niet ons best hoor...we vinden de opdrachten wat flauw... Misschien kunnen we de prijs voor de meest orginele auto winnen. Daar mocht vandaag op gestemd worden. filmpje het is tof hier |
14 februari 2014 - 2124 km verder... | Gisteravond laat terug, wel mooie plaatjes geschoten langs de ss52 |
Gefinished in Kirchberg. 19 uitvallers maar de Ami niet! In de laatste rit zat een klim van 23%!!! Geen probleem voor de Ami. De 2cv kwam echter niet omhoog en is door een andere carbagerunner omhoog getrokken... Een audi A8 4,2 quattro met 300 pk. 60km p uur hingen ze erachter!!!! |
Been there, done that! Top gedaan, mannen! Wij hebben de 3e plaats gehaald met de orginaliteitsprijs. De 2cv was eerste! |
15 februari 2014 | |
Gisteren avond laat in Amersfoort en Hilversum aangekomen. Na het overwinningsfeestje van Rob Buijs en Peter met de taxi naar het hotel gegaan en rond een uurtje of 9 de volgende dag konden we gaan rijden. Sinds de reparatie aan de carburateur is het brandstof verbruik van de Ami vele malen beter geworden. De gehele terug reis hebben we gemiddeld 1:16,5 gereden. Totaal aantal km gereden: 3404 km Totaal brandstof: 1e deel van de reis 1:10 +/- 2000 km = 200 liter 2e deel van de reis 1:16,5 +/- 1404 km = 85 liter Totaal olie: minder dan 0,5 liter Totaal ruitenwisser vloeistof: 0,5 liter Aantal reparaties: 2 1 tie-rib voor de choke klep 1 zekering 15A |
Totale hoeveelheid lol: ONMETELIJK!!!! De tofste momenten waren: de ijs/sneeuw baan rond racen en iedereen inhalen. Rijden over de hoge passen door de sneeuw.
|